čtvrtek 30. října 2014

Den osmatřicátý (30. 10. 2014)

Ráno jsme vstali zas až kolem desáté. Ve 12h jsme měli s Jackie domluveno, že nám půjčí auto, abychom mohli do města Waterloo zajet vrátit naše expediční vozidlo. Jackie si ještě balila nějaké věci, takže jsem ji kolem 12:15 odvezl do školy a poté jsme se již vydali do Waterloo. Marťa řídila naše auto a já auto od Jackie.

Cesta trvala necelé dvě hodiny. Zaparkovali jsme obě auta nedaleko Enterprise, abych si mohl přesednout a odvést ho. Marti zůstala v autě krabice od notebooku, tak jsme ho potřebovali hodit do auta od Jackie. Při pokusu o otevření auto najednou začalo houkat, tak jsem ho zavřel a auto po několika vteřinách zmlklo. Začal jsem tušit problémy, protože jsme měli jen klíč bez imobilizéru. Nechali jsme to prozatím plavat a šli vrátit auto. Doplnili jsme plnou  nádrž, vrátili klíče a bylo vyřízeno.
Po návratu k autu jsme doufali, že si dá říct a přestane řvát. Nedalo. Zavolali jsme tedy Keithovi, jestli neví co s tím. Kvalita hovoru "walkie-talkie" nedovolila složitější konverzaci, takže jsme se domluvili, že mu zavolám za 15 minut. Jeho jedinou, avšak podstatnou radou bylo, že se alarm dá deaktivovat několikerým otočením klíčku v zámku nebo zapalování. Zkusil jsem s ním párkrát poverglovat všude možně, ale nic nepomáhalo. Nakonec jsem se schoval do auta a počkal, až přestane řvát. Keith mi poradil, že se nám podívat do manuálu, zda tam o tom něco nebude. A bylo. Klíčem se muselo v zapalování otočit desetkrát během patnácti vteřin a ono to zafungovalo. Trouble makers Martin a Martina to opět nějak zvládli.
Po návratu do Decorahu jsme si vzali z auta dýni a já šel vrátit auto. Marťa poté vyřezávala helloweenskou dýni a já psal blog a třídil fotky.


Pro doplnění našeho západoamerického putování musím napsat, že z výpisu Enterprise vyplývá, že jsme v jejich autech najeli celkem 8042 mil, což je 12942 km. Předpokládaná cena výdajů za palivo je asi 20tis. Kč.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.