čtvrtek 30. října 2014

Den sedmatřicátý (29. 10. 2014)

Ráno jsme znovu začali zkoušet internet. Koupil jsem totiž ve Walmartu extender pro zesílení signálu wifiny. Běhal jsem pořád dolů do obchodu a nahoru do bytu, ale nenašel jsem lepší místo než ve vedlejším pokoji, takže jsem schody absolvoval zbytečně.
Protože jsme měli další den vracet auto, rozhodli jsme se ho ještě trošku využít a zajeli jsme do nedalekého města Spillville, kde byla rozšířená česká komunita a prázdniny zde trávil v roce 1893 i Antonín Dvořák.

Tento náš slavný skladatel má ve městě muzeum v druhém patře muzea s ručně vyřezávanými hodinami bratrů Bily. V muzeu se nesmělo fotit a tak jsem alespoň pořídil pár telefotek telefonem. Řekl jsem si totiž, že se v muzeu nesmí fotit, ale o telefocení tam napsáno nic nebylo a člověk chce mít alespoň nějakou památku.


Při odchodu jsme paní řekli, že jsme z České republiky, tak nám řekla, že ještě donedávna ve městě žilo několik lidí, kteří uměli česky.
Dále jsme se ve městě skočili podívat na kostel Sv. Václava a především přilehlý hřbitov, kde jsme viděli na náhrobcích v podstatě jen česká jména. Bylo zajímavé si uvědomit, jak se měnila příjmení obyvatel. Na nejstarších náhrobcích bylo například příjmení "Mikeš". Na těch novějších již bylo bez diakritiky "Mikesh".


Po návratu do Decorahu jsme znovu využili auta a udělali poslední velký nákup ve Walmartu.
Marťa večer udělala superní palačinky. Dali jsme si je s ovocem a medem.

Napsal jsem zase trošku blogu, podívali se na pár zfilmovaných Mayovek a šli jsme spát.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.